Zdrowa śliwka kalifornijska

Bakalie są znane chyba każdemu z nas, bo są dość często wykorzystywane w kuchni. Sprawdzają się jako przekąska, dodatek do deserów czy nawet dań głównych. Do ich grupy zaliczane są orzechy, a także suszone owoce, które są cennym źródłem witamin.

Jakie jest zastosowanie śliwki kalifornijskiej?

śliwka kalifornijskaWiele osób stosujących zdrową dietę i dbającą o jej urozmaicanie, regularnie spożywa bakalie pod różnymi postaciami. Te niewielkie produkty potrafią przynieść wiele korzyści dla naszego organizmu i to już przy pięćdziesięciu gramach dziennie. Do bakalii zaliczane są wszystkie gatunki orzechów oraz suszone owoce takie jak morele, rodzynki czy śliwki. Można je kupić oddzielnie albo w wersji gotowej mieszanki. Spośród wszystkich składników warta uwagi jest śliwka kalifornijska, która w dużych ilościach wykazuje działanie przeczyszczające. Do jej produkcji wykorzystywana jest najczęściej śliwka węgierka, która wykazuje się wysokim poziomem słodyczy. Ponadto w wyniku procesu suszenia, naturalna słodycz zostaje jeszcze spotęgowana, a ich rozmiar zmniejszony. W stu gramach śliwki kalifornijskiej jest około dwustu czterdziestu kalorii oraz sporo witaminy A, C, K, E, a także witamin z grupy B i kwasu foliowego. Śliwki są najczęściej dodawane do dań mięsnych, kompotów z suszu czy do różnych deserów. W śliwkach suszonych znajduje się sporo beta – karotenu, który chroni nas oraz nadaje skórze piękny odcień. Wystarczy dziennie spożyć kilka sztuk, aby cieszy się ich cennymi właściwościami.

Śliwki kalifornijskie są szczególnie pożądane w okresie przedświątecznym, ponieważ są wykorzystywane do przyrządzenia kompotu. Można je kupić na wagę lub w niewielkich torebkach ważących po sto, dwieście lub pięćset gramów. Nie są drogie, gdyż można je nabyć już za kilkanaście złotych.