elementy chromowane

Jak zareklamować usługi niklowania i chromowania?

Nie od dziś wiadomo, że usługi specjalistyczne dużo trudniej nieraz zareklamować niż te bardziej ogólne. Nie wszystkie formy reklamy będą pasowały do takich branż, więc trzeba rozsądnie wybrać sposób przekazu ważnych dla firmy treści.

Niklowanie – specjalistyczna dziedzina

element niklowanyCzasami lepiej, kiedy wybór jest bardziej ograniczony. Wiadomo na przykład, że chromowanie nie może być reklamowane w sposób żartobliwy, albowiem ludzi wtedy raczej nie oddadzą swoich samochodów w ręce danej firmy. Niektóre przedsiębiorstwa, co prawda, stosują metodę, że nieważne jak mówią, byleby mówili. Nie zawsze jednak się ona sprawdza i czasami może poważnie zaszkodzić. Niewątpliwie jednak niepasująca reklama może spowodować, że o firmie zrobi się głośno. Niekoniecznie jednak w taki sposób, jakby się chciało. Wówczas naprawdę ciężko to przewidzieć, więc może lepiej zdecydować się na jasny i prosty przekaz, świadczący o tej fachowości, której ludzie oczekują. Na pewno będą takich usług jak niklowanie i chromowanie, poszukiwać głównie mężczyźni. Koniecznie trzeba się zastanowić, jacy oni są. Jacy są klienci przedsiębiorstwa albo kim oni mają być, jeśli firma jeszcze nie wystartowała na rynku? To znacznie pomoże później przygotować odpowiedni i dopasowany przekaz. Dzięki temu więcej osób rzeczywiście zainteresowanych go dostrzeże. Wiadomo na przykład, że jeżeli miejscem działania przedsiębiorstwa jest Bydgoszcz, nie ma sensu reklamować się w ogólnopolskiej telewizji. Będzie to bardzo drogie działanie, a przecież raczej nikt nie przyjedzie z Warszawy specjalnie po to, aby chromować jakiś sprzęt. Co innego, jeśli chodzi o kwestię telewizji regionalnej. Tutaj już może być bardziej zasadne uciekanie się do tego nośnika. Trzeba jednak wziąć pod uwagę wszystkie czynniki. Czasami dużo tańsze formy reklamy są bowiem w stanie więcej zdziałać.

Koszulki z nadrukiem dla pracowników

koszulka z nadrukiemWarto przytoczyć kilka przykładów działań reklamowych, które mogą firmę wypromować na zewnątrz. Jedną z nich są nadruki na koszulkach. Przede wszystkim powinni je mieć pracownicy, bo wtedy odniesie się efekty nie tylko reklamowe, ale również motywacyjne. Jeśli wszyscy zatrudnieni noszą taką samą odzież roboczą, to czują się ze sobą i z firmą bardziej powiązani. Utożsamiają się z celami i pracują wydajniej. Drugą sprawą jest to, że tacy pracownicy są lepiej odbierani na zewnątrz przez przychodzących klientów. Widzą oni, że przedsiębiorstwo inwestuje w odpowiednie odzienie i wszyscy wyglądają schludnie. To też wpływa na zaufanie do usługodawcy. Koszulki przydadzą się też:

  • na targach
  • kiedy firma jest sponsorem
  • na wyjazdach integracyjnych

Koszulka jest dobrym gadżetem, bo można nią reklamować firmę prawie bez wysiłku. Jeśli pracownik będzie się dobrze czuł w niej, a także w pracy, będzie ją nosił także poza firmą. Ludzie zaś będą widzieli wydrukowane na niej logo czy ciekawy slogan. Poza tym można koszulki wręczać jako jedną z nagród, kiedy firma jest sponsorem jakiegoś wydarzenia czy konkursu. Dodatkowo jest to częsty element na targach, na których można się świetnie zaprezentować.

Czy balony reklamowe to dobry pomysł?

balony reklamoweFirmę można reklamować także na szereg innych sposobów. Wśród nich są zarówno rozwiązania internetowe, jak i te stosowane w rzeczywistym świecie. Dla przykładu, warto zwrócić uwagę na balony z nadrukiem. Będą się one świetnie prezentować na targach branżowych. Można nimi reklamować firmę, kiedy będzie się odbywał jakiś event motoryzacyjny na przykład. Poza tym wszelkiego rodzaju konkursy i stoiska targowe mogą być wyposażone w ten gadżet, który będzie zwracał uwagę.

 

 


Dodatkowe źródła wiedzy związanej z tematem:

  • Cynkopol.pl – witryna internetowa firmy wykonującej srebrzenie i chromowanie
  • Studioagama.pl – strona internetowa firmy sprzedającej koszulki z nadrukiem
  • Signs.pl – portal internetowy poświęcony reklamie wizualnej

Podsumowanie

Każda firma musi opracować swoje własne sposoby reklamowania się. Muszą być one spójne z wizją, jaką się ma na to przedsiębiorstwo oraz z jego misją. Nie mogą być to działania oderwane od wszystkich pozostałych. Z tego względu ciężko nieraz coś doradzić w kwestiach marketingu i promocji bez poznania dokładnie sytuacji firmy. Nieraz warto w tym celu zatrudnić specjalistę, który dokładnie określi, czego firmie potrzeba.