Tradycyjne formy reklamy, wykorzystujące między innymi prasę i telewizję, już dawno przestały być wystarczającym sposobem na docieranie do szerszego grona odbiorców. Producenci prześcigają się w szukaniu różnych ciekawych sposobów na zainteresowanie potencjalnych klientów swoją ofertą. We współczesnej reklamie liczy się przede wszystkim innowacyjność, czyli ciekawy pomysł, który przyciągnie uwagę i zapadnie w pamięć.

 

ulotkiTradycyjny druk ulotek

Oczywiście tradycyjne rozwiązania, takiej jak druk ulotek, nadal często znajdują zastosowanie w reklamie, jednak nie gwarantują już sukcesu. Wśród nowych metod promowania firmy znajduje się między innymi oklejanie samochodów. Jest to raczej nietypowa metoda wykorzystania reklamy zewnętrznej, która jednak zyskuje stopniowo coraz większe zainteresowanie. Usługa, polegająca na wykonywaniu reklam przeznaczonych na samochody, dostępna jest w ofercie coraz większej liczby drukarni, a na ulicach można zauważyć coraz więcej pojazdów, które są jednocześnie nośnikami reklam. Popularność tego rozwiązania jest oczywiście związana w bezpośredni sposób z poszukiwaniem nowych, atrakcyjnych i zaskakujących metod reklamy. Coraz częściej niestandardowe metody promocji stają się głównym elementem kampanii reklamowej, a tradycyjne rozwiązania jedynie je uzupełniają.

 

samochód z reklamąReklama na samochód

W czasie przygotowywania reklam na samochody wykorzystywana jest zazwyczaj folia stretch dobrej jakości. Użycie takiego materiału gwarantuje wysoką trwałość reklamy, która jest odporna na działanie różnych niekorzystnych czynników, pozwala również na mycie samochodu, także w myjni. Nadruk zachowuje dobry wygląd, a reklamę można bardzo łatwo utrzymać w czystości. Ma to bardzo duże znaczenie głównie w mieście, gdzie samochód jest nieustannie narażony na różne zabrudzenia, takie jak błoto, czy kurz.

 

naklejka na samochódDuży zasięg reklamy

Największą korzyścią, która wynika z umieszczania nadruków na folii stretch na samochodach, jest duży zasięg takiej formy reklamy. Samochód, poruszający się z dużą częstotliwością po mieście, zostanie z pewnością zauważony przez znacznie więcej osób niż reklama stacjonarna, na przykład billboard lub banner, zwłaszcza jeśli będzie znajdował się w średnio uczęszczanym miejscu. Reklama umieszczona na samochodzie będzie widoczna dla kierowców stojących w korku, czy dla osób przechodzących na pasach. Tego typu treści reklamowe mogą także zostać dodatkowo powiązane z motywem szybkości lub innymi skojarzeniami odnoszącymi się do tego, gdzie zostały umieszczone. W ten sposób można znacznie zwiększyć szanse na to, że zostaną zauważone i zapamiętane. Ważny jest także sam projekt reklamy. Na rynku można już od kliku lat znaleźć wiele firm, które specjalizują się w przygotowywaniu nadruków na samochody. Warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia w tym zakresie, ponieważ pomoże to w przygotowaniu reklamy, która będzie dobrze wyglądać oraz będzie czytelna. Kluczowe znaczenie dla skuteczności tej formy reklamy ma oczywiście czas, przez jak samochód krąży po mieście, dlatego nadruki są bardzo często umieszczane na taksówkach.

 

Cena

Oczywiście nie bez znaczenie pozostaje także cena oklejania samochodów. Jest ona w bardzo dużym stopniu uzależniona od wielkości nadruku na folii stretch. W zależności od zasobności portfela można wykonać małe reklamy na samochody osobowe, ale także duże nadruki, które znajdą się na samochodach dostawczych lub nawet tirach. Nie da się ukryć, że większa reklama będzie bardziej czytelna i dużo łatwiejsza do zauważenia, dlatego może okazać się, że najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie dużych aut.

 

Wszystko wskazuje na to, że oklejanie samochodów będzie cieszyło się nadal sporą popularnością. Zalety tego rozwiązania sprawiają, że jest ono stosunkowo skutecznym sposobem na promowanie firmy lub produktu. Warto pamiętać, że wiele osób czuje się zmęczona i przytłoczona tradycyjnymi formami promocji, takimi jak ulotki, billboardy, czy reklamy telewizyjne. W takiej sytuacji nadruk umieszczony na samochodzie może okazać się ciekawą alternatywą, która spotka się z pozytywnym odbiorem.

 


 

 

banerWięcej informacji znaleźć można na:

 


 

 

ulotkaPopularne formy reklamy tradycyjnej:

  • Ulotki
  • Plakaty
  • Banery
  • Billboardy
  • Oklejone samochody