Marketing internetowy – skuteczna kampania społecznościowa

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to nowy rodzaj działalności reklamowej, która funkcjonuje na płaszczyźnie tak zwanych social mediów. Głównym nośnikiem jest oczywiście Internet – sieć danych i informacji w formie cyfrowej. Korzystanie z narzędzi komunikacyjnych i funkcji, którymi dysponuje to potężne medium, stwarza niespotykane dotąd możliwości marketingowe. Tego rodzaju działalność przejawia się między innymi w obrębie stron z wynikami wyszukiwania, reklam multimedialnych, serwisów społecznościowych, ogłoszeń reklamowych, a także e-mail marketingu. Stosunkowo nowym sposobem pozyskiwania klientów jest tak zwany marketing treści. Polega on na publikowaniu atrakcyjnych lub przydatnych komunikatów skierowanych do określonej grupy odbiorców i bazuje na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obu stron. Treść może sprowadzać się do wszelkiego rodzaju przekazów rozpowszechnianych za pomocą Internetu. Szczególnie funkcjonalne okazują się artykuły i formy graficzne, które dostarczają internautom poszukiwanych przez nich, wiarygodnych informacji.

internet-315132_640Publikacje tematyczne, związane z konkretną branżą, działalnością czy firmą są źródłem obustronnych korzyści potencjalnych klientów i przedsiębiorców. Treści mogą być rozpowszechniane na forach, blogach i w obrębie mediów społecznościowych. Jesteś przedsiębiorcą? Masz swoją firmę? Chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do dużej grupy nowych odbiorców? Obojętne czy prowadzisz warsztat samochodowy, serwis laptopów, salon piękności dla psów czy prywatną szkołę muzyczną, możliwości marketingu internetowego zwiększą twoje obroty i poszerzą horyzonty. Firmy wykorzystujące nowe techniki reklamowe zatrudniają specjalistów, którzy zaplanują skuteczną kampanię i zainteresują odbiorców twoją działalnością. Każda agencja social media specjalizuje się w konstruowaniu aktywnego kontaktu podmiotów gospodarczych z potencjalnymi klientami za pośrednictwem

  • public relations,
  • mediów społecznościowych,
  • strategii marketingowych,
  • imprez firmowych,
  • eventów.

social mediaJak prowadzić skuteczną kampanię społecznościową?

Agencja social media posługuje się specjalistycznymi narzędziami marketingowymi, które umożliwiają kreowanie wizerunku firmy, upowszechnianie jej oferty, a także prowadzenie kompleksowych kampanii reklamowych. Do głównych zadań z tego obszaru należy tworzenie trwałej więzi pomiędzy klientem i poszczególnymi usługami czy produktami. Do tego celu wykorzystuje się media społecznościowe, grafikę reklamową, strategie marketingowe, pozycjonowanie i projektowanie stron www.

 


 

 

social-371649_640Źródła artykułu:

 


 

 

agencja social mediaMedia społecznościowe – zakres

 

W zakresie mediów społecznościowej specjaliści od marketingu proponują tworzenie i optymalizację profili i stron firmowych, promowanie podmiotów gospodarczych na portalach takich jak Facebook, Twitter, YouTube czy Google+, przeprowadzanie akcji konkursowych, tworzenie mobilnych aplikacji, a także fachowe doradztwo z zakresu skutecznej promocji. Podstawowym celem zintegrowanej kampanii społecznościowej jest dotarcie do konkretnej grupy docelowej. W tym celu potrzebne jest sprecyzowanie potencjalnego odbiorcy.

Jeżeli prowadzisz salon piękności dla psów, twoim potencjalnym odbiorcą jest właściciel rasowego, wymagającego odpowiedniej pielęgnacji czworonoga. Serwis laptopów obsługuje użytkowników komputerów, a warsztat samochodowy – kierowców. Tym samym przygotowując strategię marketingową można skutecznie wykorzystać wiedzę o preferencjach i sposobie funkcjonowania poszczególnych grup. Pomoże to pozyskać oddanych ambasadorów danej marki, zwiększyć jej rozpoznawalność i poprawić wyniki sprzedażowe.