Jak wyróżnić się na targach? – logo, ulotki czy banery?

Targi należą do najważniejszych spotkań branżowych. Wobec tego każdy z przedsiębiorców chce się na nich dobrze zaprezentować. Co pomoże się nam wyróżnić na tle innych wystawców?

Pokaż wszystkim swoje logo!

logoTargi są doskonalą okazją na wypromowanie firmy, ocieplenie wizerunku i zacieśnienie relacji z klientami. Możemy na nich w profesjonalny sposób pokazać całej branży nowy projekt lub usługę i zyskać zainteresowanie wszystkich zgromadzonych. Nie zapominajmy, ze jest to doskonały moment na zorientowanie się w pozycji konkurencji i być może wprowadzeniu na tej podstawie kilku ważnych zmian we własnym biznesie. Do nienagannej prezentacji na targach należy przygotować się dużo wcześniej – przede wszystkim zebrać załogę i podzielić zadania. Istotną rolę w trakcie targów odgrywają materiały reklamowe i cały wygląd stoiska. Tutaj zawsze liczy się kreatywność, design i coś czym wyróżnimy się na tle konkurentów. Przede wszystkim stoisko targowe musi być widoczne. Warto w głównej części umieścić nazwę i logo firmy. Duże wrażenie wywierają projekty przestrzenne, takie jak grafika 3d. Wykonane tą technologią i podwieszone do sufitu logo będzie się doskonale prezentować i przyciągać wzrok zwiedzających.

Umieść stojaki reklamowe w widocznym miejscu.

systemy wystawienniczeOsoby obsługujące stanowisko są bardzo zajęte podczas targów i nie z wszystkimi zainteresowanymi uda im się zamienić kilka słów. Właśnie dlatego w widocznym miejscu powinny znajdować się stojaki na ulotki. Osoby zwiedzające oglądają dziesiątki stoisk podczas targów. Dzięki ogólnodostępnym ulotkom będą mogły przeczytać informacje, których nie zdążyła im przekazać obsługa stoiska i lepiej zapamiętają firmę. Stojaki reklamowe przydadzą się nie tylko na targach, ale też podczas konferencji i innych spotkań branżowych, dlatego warto w nie zainwestować.

Jak wykorzystać banery na stoisku targowym?

baneryWśród innych materiałów promocyjnych tworzących stoisko banery są prawdopodobnie najpopularniejszym. Można je wykonać w różnych rozmiarach, kolorach i z opatrzone dowolną grafiką czy napisem. Są widoczne i niedrogie, toteż firmy chętnie je wykorzystują. Jednak by były nie tylko zauważalne, ale też wyróżniały się na tle innych stoisk warto je podświetlić. Można to zrobić chociażby tworząc z nich zabudowaną ścianę, w którą wprowadzone są światła led. Taki podświetlony baner z pewnością będzie bardziej przyciągał wzrok. Podobnym i równie skutecznym rozwiązaniem są tablice reklamowe. Tak jak banery są niedrogie oraz w dostępne w różnych rozmiarach. W przypadku gdy chcemy zareklamować się także przed halą targową lub przy ruchliwej trasie do niej prowadzącej to sprawdzą się i banery i tablice reklamowe. Warto jedynie pamiętać, że te pierwsze są łatwiejsze w montażu, demontażu, transporcie, a co najistotniejsze – wielokrotnego użytku.

Gadżety reklamowe dla kontrahentów

Gadżety reklamoweNieodłącznym elementem targów branżowych są negocjacje handlowe i spotkania biznesowe. W dobrym guście jest przygotowanie upominków właśnie na tę okazję. Dla ułatwienia zadania można pogrupować je według różnych kategorii – prezenty ekskluzywne, bardzo dobre, średnie i przeciętne – w zależności od tego, komu chcemy je wręczyć. Najlepiej przygotować je wcześniej i trzymać w określonym miejscu, by w razie czego móc obdarować niezapowiedzianego gościa. W torbie z upominkami dla klientów mogą znaleźć się chociażby:

  • kalendarze z logo,
  • notesy,
  • długopisy,
  • powerbanki,
  • pamięć usb,
  • kubki.

To doskonały pomysł na ocieplenie wizerunku firmy, przełamanie pierwszych lodów podczas rozmowy i zrobienie dobrego wrażenia. Z pewnością każde prestiżowe przedsiębiorstwo powinno się w takie gadżety zaopatrzyć.


Więcej w temacie można znaleźć na:


Podsumowanie

Każdy pomysł na reklamę jest dobry, nie wszystkie są jednak skuteczne. Warto dobrze przemyśleć wszystkie strategie marketingowe, ponieważ targi branżowe to nie tylko szansa na sukces, ale też porażkę. Pomysłowe stanowisko to nie wszystko, ale z pewnością dobry początek!